Elérhetőség:

Kapcsolat: mailto:parkapcsolatban@gmail.com
Stresszoldás One Brain módszerrel
Balajthy Gréta a 3in1Concepts által hivatalosan meghatalmazott,
nemzetközi okleveles Haladó Konzulens, Haladó Instructor ( Oktató)
Okleveleim, tanáraim 2004-2014
Tel: 06 309 323 338
mailto: mosoly100 @ mosoly100.hu
www.mosoly100.hu
Cím: Budapesten III.ker (1036) és XVI.ker (1164)

2014. július 22., kedd

Koreai bevándorlók Havain (XX.század elején)


A nők és férfiak bére

Havonta kétszer szombaton fizetésnap volt, és senki sem várta a fizetését izgatottabban, mint én. Sorban álltam az igazgató irodájánál, és)~ amikor rám került a sor, büszkén mutattam a kifizető hivatalnoknak!
- 3327-es - olvasta a főkönyvből. - Tizenegy és fél napot dolgozott!
napi negyvenhat centért, az összesen öt dollár és huszonhét.
- Várjon! Ez biztos nem jó. Úgy hallottam, hogy a mezei munkások
napi hetven centet kapnak.
- A férfiak keresnek hetvenet. A nők negyvenhatot.
- De ugyanazt a munkát végezzük!
- Meg akarod kapni a pénzt vagy nem? - vakkantotta.
Morcosan bólintottam. Kiszámolta a megfelelő mennyiségű érmét,
és a kezembe nyomta. - Következő!
Jóllehet bosszantott, hogy csak a kétharmadát kerestem egy férfi bérének, mégis büszkeség töltött el, hogy a kezemben tarthatom a pénzt, azt a pénzt, amelyet én magam kerestem. A szoknyám zsebébe tettem az érméket, és boldogan hallgattam a csilingelésüket az ültetvényi bolthoz vezető úton. Legalább két hétre elegendő ételt vettem, és még így is maradt egy dollárom, amit elküldhettem az anyámnak, vagy félretehettem iskolára. Miközben hazacipeltem az élelmiszereket és feltöltöttem az üres kamránkat, nagy örömet és elégedettséget éreztem - majdnem akkorát, mint amikor megtanultam olvasni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése