Elérhetőség:

Kapcsolat: mailto:parkapcsolatban@gmail.com
Stresszoldás One Brain módszerrel
Balajthy Gréta a 3in1Concepts által hivatalosan meghatalmazott,
nemzetközi okleveles Haladó Konzulens, Haladó Instructor ( Oktató)
Okleveleim, tanáraim 2004-2014
Tel: 06 309 323 338
mailto: mosoly100 @ mosoly100.hu
www.mosoly100.hu
Cím: Budapesten III.ker (1036) és XVI.ker (1164)

2014. január 24., péntek

Lánynevek Koreában



A Ji-dinasztia hanyatlásának éveiben az újszülött lánygyermekeket nem tartották annyira fontosnak, hogy hivatalos névvel tiszteljék meg, csak becenevet adtak nekik. Ezek néha személyes tulajdonságokat jelenítettek meg, mint Vidám, Csinos, Kicsi, Nagy. Néha parancsolatokat hordoztak, mint Szűziesség vagy Erény. Néhány közülük - Aranycsikó, Kis Virág - már-már költői volt. De túlságosan sok volt köztük az olyan, amely a szülők érzéseit tükrözte lányuk születésével kapcsolatban. Ismertem egy lányt, akit Dühnek hívtak, és egy másikat, akit Kárnak. Számos lányt neveztek Bánatnak vagy Szomorúságnak. És mindenki hallotta annak a férfinak a történetét, aki az elsőszülött lányát "Egy Még Elmegy"-nek, másodszülöttét "Talán Majd a Következő"-nek, a harmadikat "Három Nevetés"-nek, a legutolsót pedig "Négy Már Szégyen"-nek nevezte.
Ami engem illet, a szüleim a "Sajnálatos" nevet adták nekem, ami végül egyszerűen Sajnosra rövidült.
A koreaiak ritkán szólítják egymást a nevükön; úgy hisszük, hogy egy ember neve bensőséges, és hatalommal bír. A hétköznapokban csak a családtagokat és a közeli barátokat szokás a nevükön szólítani. Amikor még nagyon kicsi voltam, a Sajnos csak egy név volt számomra, ami semmi egyebet nem jelentett. De ahogy nagyobb lettem, és megtudtam a jelentését, kővé változott a szívemben. A vacsorára hívó szó arra emlékeztetett, hogy szerencsétlen dolog az asztalnál jelen lennem. Apám szigorú feddése - Sajnos, mit tegyünk veled? - azt sugallta, hogy nincs helyem a családban. Mivel túl kicsi voltam ahhoz, hogy a valódi okokat megértsem, azon törtem a fejem, mi baj  lehet velem, amiért ennyire nem kellek nekik. Vajon túl alacsony vagyok?

Kapcsolódó cikket találsz itt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése