Ha fájdalomtesttel találkozom…
  • Mivel saját fájdalomtestem is  könnyen aktiválódik, ha bevonódom egy szituációba és elkezdek reagálni, akkor elvesztem a csatát!
  • Ha megfigyelő tudok maradni és nem csusszanok be az érzelmek által keltett tornádóba,
    • A középpontomban maradok (köldök) ez stabilitást ad ahhoz, hogy megfigyelőként vegyek részt egy szituációban
    • Ha elhangzik valami, amivel nem értek egyet akkor is tudatos maradok:
      1. Igent mondok (magamban) arra a személyre, aki mondta, minden fájdalmával együtt!
      2. Az EMK(Együttműködő kommunikáció jegyében) elismétlem amit, mondott, ezáltal szembesítve a szavaival és lehetőséget adva a helyesbítésre
      3. Ha az elhangzottak valamilyen érzést keltettek bennem és biztos vagyok benne, hogy ennek megfogalmazása előre viszi az adott helyzetet lekommunikálom.
(Pl: Rosszul esik,hogy ilyen kemény szavakat hallok,ahol fájdalom, rossz érzés keletkezik, ott nem érzékelem a szeretetet, hiszen ami fáj, az nem lehet szeretet.)
  •   Mi történik akkor, ha ösztönösen reagáltam, és „elvesztettem a csatát?”
    • Ha elvesztek egy csatát, a háborút attól még megnyerhetem!
    • Megdicsérem magam, hogy észrevettem, hogy ezúttal belesétáltam a csapdába és
   Tudatosítom magamban, hogy a reagálás helyett a megfigyelést választom!
(Az élet e játékában visszakerülök a startvonalra, és újrakezdem addig, amíg sikerül eljutnom a célomhoz!)
*
A  reagálás helyett a megfigyelést(tudatosságot) választom!
BG